27 February 2011

Syuqimori says

Syahadan

untuk pengetahuan korang, aku kengkadang ada gak perasaan yang sama macam korang...ternant-nanti gak sape punya blog lak lepas ni nak kena review...bukan korang jek yang rasa surprise dengan blog yang bakal keluor...aku pun sama...dan kali ni, giliran awek dari Perlis ni pulak...blog Syuqimori says ni adalah hasil kerja berat Syuqimori atau nama manja dia syuQ...aku pun tak ingat macam mana aku boleh terjumpa blog dia ni dulu..tapi lepas aku baca entri dia, aku rasa minah ni memang ada stail yang boleh tahan gak la...dan tanpa ragu-ragu aku terus follow...berbekalkan stail awek rock dan gaya penulisan yang banyak berunsurkan ilmiah secara santai, syuQ ni memang ada power dari segi penulisan...lebih-lebih lagi bab biologi...aku memang lemah biologi..jadik, benda-benda yang syuQ utarakan kat blog dia ni memang buat aku rasa nak tau...sebab tula i loike budak nursing...hehe...

jom kita tengok appearance blog dia...asalnya appearance blog syuQ ni tak la cenggini...aku tak ingat dah cemana rupa bentuk blog dia tu...tapi template baru yang dia gunakan ni memang sangat best..ringan tu dah memang satu hal...stail yang simple dengan background biru yang nampak macam bersih...lepas tu takde widget dan hiasan melampau..overall aku kata, template baru syuQ ni menunjukkan yang dia memang sangat utamakan keselesaan pengunjung blog dia..tapi ni kelemahan aku sendiri la syuQ ek...aku memang kengkadang terganngu kalo orang bubuh link komen kat atas...sebab aku terpaksa scroll balik ke pangkal entri untuk komen entri...kalo letak kat bawah, abis baca aku terus klik komen....tapi, mungkin ko ada sebab sendiri buat cenggitu...jadik, aku terima jek la ek...owh..lagi satu..comel betul gambor awek kat profile tu..boleh berkenalan??haha...aku dan naik miang...

ok...dari segi penulisan lak, disebabkan syuQ ni berstail awek rock, stail penulisan dia memang rock..tapi tu dulu..masa awal-awal dia blogging...kalo baca entri dia, even stail dia bercerita pasal pengalaman hidup dia, memang rock selamba la wa cakap lu..tapi sekarang ni syuQ dah mula berbahasa sopan dan ala-ala serius...tu menunjukkan yang syuQ ni dah jadik semakin matang...dan kalo dia terangkan pasal tips atau apa-apa, dia dah makin pandai membuat keterangan dengan tepat dan jitu...kalo cam dulu ada gak meleweh-leweh stail dia tulis...sekarang dah tak lagi...even kepanjangan entri dia pun dah tak sedahsyat dulu...short and simple jek...dan buat aku tertunggu-tunggu bila ko nak update lagi...tapi ni teguran untuk ko syuQ...janganla bior aku tunggu lama sangat untuk satu entri...sebab kalo ko update, aku takut aku tak perasan...kalo aku tak perasan, cemana aku nak komen??

dari segi layanan, syuQ memang tak pilih bulu kalo orang komen....dia memang akan reply dan respon pada setiap komen yang dia dapat...tapi ianya just available pada komen yang awal-awal jek...mungkin syuQ tak letak mail notification...so kengkadang kalo kita respon kat entri lama, dia tak berapa perasan...take note eh syuQ??sesetengah orang macam aku, memang suka sangat rujuk balik entri lama ko...so, kena usahakan part tu ek...owh..dan sama ada dia ni jenis follow back atau tak, tu aku tak confirm la...tapi masa aku follow blog dia, dia follow blog aku balik...so mungkin dia akan follow balik...dan aku rasa setiap orang akan follow balik kalo bog korang tu cukup interesting...so, kita takleh kalahla nak buat entri yang interesting...kan??

Keratsenget: untuk syuQ, ko ada potensi nak jadik blogger yang power syuQ...aku rasa kalo ko ada sedikit masa nak betul-betul ada dalam dunia blogging ni, aku sure ko mungkin akan jadik toplist blogger satu hari nanti...kan??keep it up girl..bagi korang yang berminat nak jenguk blog syuQ ni, pergila klik gambo kat atas tu ek...

2 comments:

Anonymous said...

ohh along..detail n terpeinci tol ulasan ang ek..cara eksplen cam dah kenai lame wooo.. ;P

papepon, ak akn bg perhatian pd teguran2 ang tu long...nti ak try jadi kn blog ak better as better as yours..

Along Tapa said...

~syuQ

semangat tu yang kita mau syuQ...

blog aku boleh dikira better ke??haha...