28 March 2011

YOUsoF : masih ada plan B

Syahadan


hai korang....arini aku nak buat review pasal blog yang satu ni lak...tapi sebelum tu aku nak bagitau yang aku macam kehilangan mood nak blogwalking dua tiga hari ni...so mungkin frekuensi aku buat review pasal blog lain kat KS ni makin kurang...tapi takpe...mungkin aku akan letak entri selingan kat sini ek...asyik review blog orang jek...penat gak kengkadang..betul tak?orait...kita masuk pasal blog YOUsoF ni...untuk pengetahuan korang, YOUsoF ni owner kepada satu lagi blog yang aku pun tak ingat apa link dia...tapi korang boleh la carik nanti ek...aku just nak review blog dia yang ni jek sebab ada stail yang fresh dan agak hebat gak kalo nak dikirakan...jom kita review blog masih ada plan B ni secara detail lagi ek...

orait...macam biasala...kita sentuh bab appearance dulu...YOUsoF ni memang sorang blogger yang agak bijak dalam pemilihan tona warna, dan susunan blog kalo nak comparekan dengan kebanyakan blogger laki yang lain...dengan background kosong berwarna biru lembut, pastu dengan header dia yang walaupun besor gedabak tapi tak berat...kena lak warna putih header tu memang sesuai betul dengan kaler background dia tu..so pendek kata memang sedap mata memandang, pastu tak makan masa nak load...so kalo nak tukor theme ke apa ke nanti YOUsoF, pastikan kena lagi terer dari skang ni...sebab yang sekarang ni pun dah agak gila babeng gak hebat design ko walaupun simple jek...tapi sebelum aku terlupa, widget jam tu kalo ko tak bubuh pun takpe kot...sebab kalo ko tak bubuh, mungkin boleh buat orang lepak blog ko makin lama sebab diorang tak tau berapa lama diorang dah melepak kat blog ko tu kan??

so skang ni kita masuk dengan stail penulisan lak...masa awal-awal aku follow blog ni dulu, aku agak tertarik dengan stail penceritaan YOUsoF ni sebab dia menggunakan thumbnail untuk menggantikan sesetengah perkataan...walaupun ada orang anggap tu macam menyusahkan, tapi aku rasa stail penulisan ko yang cenggitu la kreatif...tapi tu dulu...skang ni YOUsoF dah mula menulis dan develop skill penulisan dia...stail idea dia pun dah agak bagus...kira budak Ucop sorang ni dah boleh nak saing Iwan Dextrous dah ni...meningkat dengan pantas...kalo korang tanya aku, aku pun taktau kat mana lagi nak polish kat budak sorang ni...memang dah boleh berdiri sendiri dah ni...

so cemana dengan layanan lak??well, YOUsoF ni memang boleh dikatakan alert gak la dengan pengomen dia...selalunya dia akan comment back apa yang korang komen...dan ada kemungkinan dia akan jenguk balik blog korang kalo dia ada masa...kalo followers lak, tu aku taktaula...sebab aku sendiri komen dulu sebelum follow...dan aku tengok memang dia datang balik...hehe...lagi nak cerita apa pasal layanan??takde apa nak dikomen sangat pun pasal blog dia ni...nice nice and nice...tu jek yang aku boleh cakap....just aku rasa mungkin aku berharap YOUsoF akan buat satu entri yang betul-betul ada WOW factor...sure meletop la ko pasni nanti...kan??

keratsenget: amcam ucop??puas ati??kalo tak, aku dah redi dah pakai helmet dengan baju tebal ni...mana tau ko nak debik aku kan...owh...bagi korang yang nak melawat blog ni, klik jek kat gambor yang aku dah printscreen kat atas tu...

4 comments:

YOUsoF said...

Waah² waah.. rumah papan biru aku telah direview oleh Along tapa lah!!


THANX Long! ;)


aku pun memang suka style thumbnail tu, ade gak aku rasa orang malas nak bace sebab nampak cam semak. tapi ko dah cakap camtu aku rasa ade yang suke. ade gak yang kurang suke kan.. so thanx ingatkan aku + pujian² yang tertera kat atas td hehehehe... (kembang sebentar aku )



*Misal kate lah ko review kat goreng baik.. PERH! memang ramai kot yang jenguk blog umah papan biru tu...


btw THANX gak long pandangan² ko tu..


aku sebebnanye de masalah nak upgrade blog ni kepada version yang baru la Long.. ko tengok la entry aku mane ade wording yang berkaler², saiz sume pun same je..


kalau rajen tolong aku cari cara yang senang nak upgrade ke new version tu eh.. ;D

Along Tapa said...

YOUsoF

Pergghhh...jadik entri bai komen ko...aku tak larat nak buat review kat GB...sebab asal bukak jek blog tu, otak aku terus jadik jem nnt..haha

YOUsoF said...

Haha.. sekali aku bace balik ni.. macam terobber lak aku komen kan.. ;DD



ok².. kat sini ni pun dah cukup bagus kot!

Along Tapa said...

YOUsoF

takdenya over...blurt out jek apa ko nak cakap...aku bukan kisah pun...