08 March 2012

Black Dog Bone - Ajem Takepek

Syahadan

aku dalam beberapa hari ni duk mencarik lagu-lagu yang menggunakan bahasa dialek...kalo sebelum ni aku dah postkan lagu dalam bahasa dusun, kali ni aku terjumpa satu lagu yang menggunakan bahasa boyan atau bawean...dan secara jujurnya aku tak faham sepatah haram pun apa yang dinyanyikan tu..terpaksa mencarik khidmat orang tolong translate...jadik, meh aku bagi korang dengor lagu yang menggunakan bahasa boyan ni ek...

Kerat Senget: lagu ni bukan Jatt yang nyanyi...tapi Hamid...ada gak lagi lagu bahasa boyan yang agak popular...macam lagu la obe...korang sure pernah dengor kan?

No comments: