25 May 2011

The Other Khairul

Syahadan

Makin lama aku blogging, makin ramai aku jumpa blogger yang betul-betul power dalam penulisan diorang....salah sorang darinya ialah Khairul atau nama komersial dia kat blog, Mr.K....blog The Other Khairul ni pada aku satu blog yang amat unik...sebab stail penulisan dia memang digarap dengan cantik oleh Mr.K...even aku rasa sarkastik dia memang bijak....ni membuatkan aku respek dengan Mr.K...tak heran la kalo dia ni salah sorang dari penulis Terfaktab....kalo ada yang kata "Along, penulisan ko memang berpengaruh", aku rasa tulisan Mr.K ni lebih berpengaruh dari aku...sebab asal aku baca jek entri-entri dia, dia berjaya buat aku mendalami apa yang dia cuba sampaikan...meh kita review blog dia ek...

dari segi appearance, Mr.K ni aku boleh katakan sebagai typical boys blogging style...takde widget power-power...takde unnecessary widgets...yang ada just benda-benda yang berkaitan dengan entri....even background color dia pun dia bubuh plain black...and without any headers...memang selamba kan??jadik mungkin disebabkan tu blog dia sangat cepat nak load....bagi orang yang suka judge tanpa baca, diorang akan rasa blog Mr.K ni just macam blog lain yang cerita hal-hal biasa...tapi korang akan terasa korang salah bila korang start baca entri dia....so kita move on ke stail penulisan

stail penulisan Mr.K ni memang sangat unik...dia menggunakan penggunaan bahasa Malaysia yang standard which is kebanyakan blogger gunakan...tapi cara penyampaian dia memang best...aku boleh katakan dia menggunakan basic penulisan karangan dalam stail penulisan dia...start dengan general idea dan dia narrow downkan pada point yang dia nak ceritakan..tapi apa yana buat aku respek pada Mr.K ni ialah cara dia menyampaikan sarkastik dia...memang makan dalam bai...aku boleh katakan yang Mr.K ni sorang yang bijak dan berpemerhatian tajam...memang sorang blogger yang genius...dia boleh buatkan orang lain mendalami apa yang dia cuba sampaikan..which is very good indeed for a writer...care to change our POV??hehe...

tapi malangnya, dari segi layanan, Mr.K ni tak semesra blogger lain...no reply comments, no trailback..dia lebih kurang macam Obefiend...aku pun rasa aku dah sampai tahap tu...bukan sebab malas atau apa...just terasa macam tak seronok nak blogwalking secara massive...mungkin dia ada blogwalking tapi just secara silent reader..mungkinla kot...ataupun mungkin dia memang ada blogwalking tapi bukan kat blog aku....haha....

KeratSenget: jadik, kalo korang berminat nak jenguk dan terpengaruh sekali dengan stail penulisan Mr.K ni, korang just perlu klik jek gambor yang aku dah printscreen kat atas tu ek...

No comments: