28 May 2011

Belasah Saja!

Syahadan

Beberapa hari ni aku rajin jumpa blog yang simple-simple tapi powerful...kali ni aku nak review pasal blog belasah saja! milik bofoyengfeng...seriously aku taktau mana datang nama tu...tapi tu semua tak penting..yang penting, apa yang ko cuba sampaikan dari blog ko...bofoyengfeng ni aku boleh anggap macam pakar entri pendek....entri yang dia buat tak berjela panjang macam aku, Obefiend atau Mr.K tulis...tapi entri dia kengkadang pendek gila sampai dua perenggan macam yang korang boleh tengok kat gambor tu...tapi maksud dia memang mendalam...meh kita review secara detail lagi ek pasal blog dia ni...

dari segi appearance...dengan background putih suci, bofoyengfeng punya blog ni memang sangat simple kalo korang tengok....limited widgets, takde background image(even color), header yang simple..memang tak sakit mata memandang...tapi aku taktau apsal kengkadang aku makan masa nak load blog dia ni....puas dah aku carik sebab tapi tak jumpa gak sebab dari apa yang aku tengok semua ok jek...mungkin masalah line aku kot...

tapi apa yang penting ialah stail penulisan bofoyengfeng ni...macam aku dah cerita tadi...dia menulis dengan penuh simple dan ringkas tapi menusuk kalbu....tak percaya korang baca la entri dia...kengkadang aku terkekeh-kekeh sengsorang baca dia mengarut tu....macam dia tulis takde draf langsung...aku rasa sebab tula dia namakan blog dia Belasah Saja!....dia main belasah jek apa dia nak tulis...tapi ada masa, bofoyengfeng ni tak menulis..ada masa dia just share clip-clip lagu rock dan metal yang memang dekat dengan jiwa aku...so aku memang takde sebab kalo tak lepak blog dia ni...just mahapkan aku sebab kengkadang aku lagi selesa jadik silent reader skang ni ek....

layanan lak cemana??aku dapat rasakan yang bofoyengfeng ni sorang yang sibuk...sebab dia dapat reply comment kengkadang jek....yang kengkadang tu pun makan masa dua tiga minggu....cemana dengan trailback??kalo dia ada masa dan rasa macam nak blogwalk, dia buat la...tula masalah blogger jantan ni...kitorang tak serajin blogger awek yang konsisten buat blogwalking walaupun kengkadang tu tak baca entri tapi buat shout kat shoutbox jek...kan??

Kerat Senget: kalo korang rasa nak rasa apa yang aku rasa lepas baca blog bofoyengfeng ni, korang just perlu klik gambor yang aku dah printscreen kat atas tu ek...

1 comment:

bofoyengfeng said...

thanks along for reviewing my blog. lu memang rok!