20 May 2011

Freedom Of Association

Syahadan

lepas dah beberapa lama aku mendiamkan diri, aku nak bagi korang baca review blog yang memang dah agak popular...sebab ada yang duk kata aku ni asyik review budak-budak baru yang blog diorang agak biasa dan takde identiti kan....tak baik korang....diorang tu bakal penulis yang hebat...masing-masing ada kelebihan sendiri...abaikan tu...arini aku nak review blog yang rajin aku sebut kat blog ni sebagai contoh...ni la dia blog milik obefiend...kalo diikutkan, ni adalah blog underground dia...sebab blog mainstream dia ialah blog serius....secara personal, aku lebih suka blog FOA dia ni sebab lebih jujur..so meh kita tengok review dia ek...

dari segi appearance....well...dia ni boleh dikira antara blogger yang agak selalu disebut-sebut dan besor pengaruhnya..apa ada pada appearance betul tak??pada aku, well no..blog dia ni kalo nak dikirakan agak messy dengan widget dan gambor-gambor kat tepi tu....even nak load pun agak makan masa sebab keberatan header dia...well...ada masa aku memang agak lenient pada blogger-blogger yang baru nak bertapak...tapi untuk blogger dah tahap God-Like cam Obe ni, rasa cam tak patut kan ada kelemahan ni...mungkin dia aware pasal benda ni tapi dia pedulik apa....so aku bagi review pun secara pedulik apa aku gak ek...

dari stail penulisan, seriously, benda ni memang aku agak respek dengan brader Obe ni...sebab dia dapat timbulkan kontroversi, dia boleh buat chaos, dan dia boleh buat satu entri pasal benda bangang jadik menarik...itu kita namakan sebagai bakat...untuk entri-entri terkini dia, dia banyak gunakan bahasa omptuih dari bahasa melayu sebab kalo tak silap aku dia berdepan dengan masalah plagiarism masa dia menulis dalam bahasa melayu dulu...tapi aku just anggap dia just nak gunakan bahasa yang mudah untuk dia twist jadik entri yang menarik...macam aku lebih selesa gunakan bahasa melayu berloghat Johor, cenggitu gak la dia menulis...secara kesimpulannya, nothing to comment for your writing style sire...

dari segi layanan.....hmmmm....dan sekali lagi hmmm.....encik Obe ni dah sampai period yang aku rasa aku baru sampai kot....dia takkan reply komen korang melainkan komen korang tu dapat tarik perhatian dia...dia takkan kunjung balas korang sebab dia dah stop buat benda tu dari dulu lagi...lagipun dia dah banyak kali mengaku yang dia tak blogwalk dan just laugh at his own entry an his own joke jek...so, korang faham-faham jek la....apa-apa pun penulisan dia memang best dah memang seronok jadik silent reader dia....haha...

KeratSenget: Obefiend?? well...setiap orang ada pendapat masing-masing....memang aku respek dia sebagai senior, tapi tak semestinya aku kena enggeh jek apa dia buat...kan??kalo korang berminat nak jenguk blog dia, just klik kat gambor yang aku dah printscreen tu....

No comments: