02 March 2011

Memori Hidupku

Syahadan

Akhirnya sampai gak turn akak sorang ni...blog ni milik kak RozSyah atau aku panggil sebagai kak ros jek...untuk pengetahuan korang, kak ros ni antara orang yang kuat menyokong aku masa aku baru memula nak kenal dunia blog ni...kira dia ni seangkatan dengan Yana MIB, nabilah2908 dan fiezah91...kalo dari YanaMIB aku banyak belajor teknik untuk blogging, nabilah aku banyak belajor stail blogging secara professional, fiezah91 aku banyak belajor skill blogging merepek yang boleh diterima, tapi dengan kak ros ni aku belajor cemana nak jadik sorang blogger yang sentiasa berwatak cool...seriously kak ros ni memang cool...walaupun blog dia ni tak la se"top" blogger lain, tapi antara blogger yang aku respek dengan stail blogging dia...kak ros banyak mengajor aku jadik seorang yang passion dalam dunia blogging ni...kalo tak dulu, aku rasa macam tak bersemangat jek nak blogging ni...so, meh aku review blog akak ni secara cool gak...agak-agak jadik tak??hihi..

ok...start kita bercerita pasal appearance kak ros ni...ni dari pendapat aku secara jujur la ek kak...kak ros ni kalo tak silap aku ni kali kedua dia tukor template untuk blog dia...ada la dia ubah sikit-sikit...tapi dalam memori aku, template dia ni memang yang paling aku ingat sekali...dengan tema dark purple kat belakang, pastu gambor awek ala-ala model fashion, seriously aku tau yang akak ni minat seni rekaan...tapi satu jek kak yang aku rasa agak terkurang sikit...mungkin sebab binatang widget tu, atau header yang berat, jadik masa untuk aku load kat blog aku ni kengkadang agak memakan masa...mungkin akak dah ada solutionnya tapi belum sempat nak edit...bukan sebab apa...kak ros ni memang pekerja gomen yang sangat komited...so dia tak la macam aku yang ada masa nak edit-edit appearance blog aku ni kalo aku terasa beratnya dah sampai tahap obesiti...tapi takpe kak...keberatan blog akak tu takdela melampau sangat...sebab aku pun online guna broadband...dan aku takdela ambik masa sampai 10minit nak load blog akak ni..paling pun 2,3 minit jek...tapi apa-apa pun kak...kalo aku jadik ko, aku pun sayang nak alter appearance ni...dah cantik dah tu...

dari segi penulisan, kak ros ni memang bercerita dengan stail dia yang tersendiri...sebab setiap cerita yang dia sampaikan mesti buat aku berfikir dengan dalam...dari stail penulisan dia memang menunjukan kematangan kak ros ni..dan sekaligus kalo kita baca blog dia, kita rasa macam kita pun boleh dapat pengalaman tu sekali...aku memang suka stail akak menulis cenggini dan aku sangat respek stail akak...sangat matang...sangat berharga untuk kitorang yang baru nak mengenal hidup ni...selain tu, kak ros pun rajin post projek-projek gomen yang dia handle...kira macam kalo kita baca blog kak ros ni, kita boleh dapat info pasal kursus-kursus yang dibuat oleh pihak gomen...so bagi korang yang sangat memerlukan kursus-kursus ni, blog kak ros ni memang sangat tepat untuk korang...lagipun dia akan bagitau secara detail nama kursus tu, kat mana, masa, attire, semuala...kira macam blog kak ros ni bukan just untuk luahkan perasaan, kongsi pengalaman, tapi tetap ada info-info dan update-update terbaru pasal dunia professional ni...takdela pengetahuan kita setakat tau apa wayang terbaru, lagu terbaru, artis terhangat...so, memang tak salah niat akak untuk kongsi benda ni...aku sangat salute pasal info-info yang akak kongsikan kat kitorang ni...lagi satu kak, boleh tak kalo akak ada masa tukor kan stail comment box tu pada pop up??sebab kengkadang termakan masa sikit la nak komen tu..kalo takleh pun takpe....sekurang-kurangnya akak tak letak word verification tu...

dari segi layanan, disebabkan kak ros ni sorang pekerja gomen, biasanya dia akan layan komen korang pada waktu bekerja jek...tu pun kalo dia dapat curik-curik masa nak jenguk blog...kang ada pulak yang komplen pekerja gomen sibuk blogging dari kije kan...selain tu, kalo kak ros ni tak de kije, mungkin dia akan cucuk komunis(maxis = marxist = komunis) dia pada waktu senggang...dan sepanjang pengalaman aku melayan blog kak ros ni dari awal aku blogging, dia tak pernah tertinggal untuk reply komen korang...ratio kak ros untuk jenguk blog korang dan follow??aku taktau la keadaan kak ros ni kan...tapi aku assume kak ros kengkadang sempat jenguk beberapa blog dan jadik silent reader jek...itu pun kalo dia ada masa dan takde gangguan internet...tapi bagi aku, aku faham sangat keadaan kak ros sebagai pekerja gomen ni...jadik walaupun dia tak balas kunjungan aku, aku tetap akan appreciate kesudian dia mereply komen aku kat comment box dia...serius terasa macam dapat respon dari menteri blogging..hihi..

kerat senget: kak ros memang aku boleh anggap sebagai ikon blogger yang keras semangat...followers tak ribu riban takpe...comment tak sampai ratus-ratus pun takpe...yang penting, niat nak menulis tu kuat dan tak luntur...aku suka sangat semangat kak ros ni...selamat maju jaya la kak ros ek...

No comments: